Előző cikkemben ígértem a kamionosok életét megkönnyítő távirányító bemutatását, amivel többek között kapu távirányítást is lehet csinálni. A kapu távirányításnál ez a cucc azért „kicsit” többre képes 🙂

work-remote-level-control

Rakodás távirányítóval

A tehergépkocsivezetők számára az egyik legidőigényesebb feladat a fel és lerakodás, ezért fejlesztette ki a Volvo Trucks a Work Remote elnevezésű távirányítót mely kis készülék jelei a kaput is távirányíthatják egyben.
Egy olyan városban tervezték ahol 768 mm eső esik évente. (Szóval a vízállóságát ne vonjuk kétségbe) Ez a kis távirányító tökéletes, bármilyen szélsőséges  időjárási körülmények között  alkalmazható a gyakori fel és lerakodáshoz és gördülékenyebbé teszi a munkafolyamatot.

Aligha kell firtatni, hogy a fuvarvállalatok számára a legfontosabb tényező az idő.

Ebben a szakmában az időmegtakarítás pénzben mérhető értéket jelent a mindennapos tevékenységek során. Fontos a magas szintű termelékenység a fuvarozóvállalatok számára, ami azt jelenti hogy a lehető legbiztonságosabb és leghatékonyabb módon juttassák el az árút az A pontból a B pontba. (természetesen ha a kapu távirányító nem nyitja a kaput akkor a kamion sem tud kiállni a bázisról tehát érdemes megbízható kapu távnyitó rendszert szereltetni.)

A fuvarozási ágazat egyik olyan területe a rakodás ahol a hatékonyság még tovább javítható. Jelenleg a gépkocsivezetőnek sokszor fel kell másznia a fülkébe rakodás során, a rakomány megfelelő tömegeloszlásának ellenőrzéséhez illetve hogy rápillantson a tengelyterhelés kijelzésre a műszerfalon.

A tehergépkocsi szintezése és más hasonló funkciók is ma még csak a fülkéből távirányíthatóak, ez pedig balesetveszélyes, sok időt vesz igénybe és ráadásul nagyon kimerítő, mert a gépkocsivezető a fel-le ugrálás során kificamíthatja a bokáját, illetve leeshet a fülkéből. (és még a kapu távirányító is kieshet a zsebéből 🙂

A Volvo Trucks azonban kifejlesztette a Work Remote távirányítót, hogy csökkentse a balesetek kockázatát, illetve hogy segítsen időt megtakarítani.
Ez a kis távirányító minden funkciót vezérel, amire fel- és lerakodás során szüksége lehet a tehergépkocsi sofőrjének.

A Work Remote távirányító (ami kapu-távirányító is egyben) vezérli az ajtók kinyitását és bezárását, a tehergépkocsi légrugós felfüggesztésének emelését vagy süllyedését illetve a jármű térdepeltetésétől kezdve a mellékhajtómű bekapcsolásán át a motor fordulatszámának szabályozásán keresztül a motor leállításáig minden funkciót, ami elérhető a kamionon.

A Volvo Trucks tartozékmodulja szintén összekapcsolható különböző kezelőelemekkel, például szivattyúk vagy daruk vezérlői vagy akár távirányítható kapuk kapu távirányítói.

A tehergépkocsi vezetője folyamatosan nyomon követheti a távnyitó kijelzőjén a rakomány aktuális tömegét és annak eloszlását a gépkocsi és természetesen a pótkocsi tengelyei között. Szóval minden szükséges információ ott van a zsebében, ahelyett hogy előre-hátra kéne futkosnia hogy minden renden megy e a rakodásnál.

Valahogy így:

A Work Remote távirányitó nemcsak időt de pénzt is megtakarít a fuvarvállalatoknak, mivel gyorsabbá teszi a fel és lerakodást és spórol a gépkocsivezető energiáival is. (és még kapu távirányító is egyben)

„A rakodás megterhelő folyamat lehet sok tehergépkocsivezető számára a fáradtság pedig könnyen balesetekhez vezethet. Ennek a megterhelésnek a nagy részét a Work Remote száműzi, mivel a tehergépkocsi vezetőnek nem kell előre-hátra futkosni így jobban kiküszöbölhetőek az ebből adódó balesetek. Ha könnyebben megy a rakodás, akkor a sofőr is kipihentebben ül a volán mögé. Ez pedig azt eredményezi, hogy a gépkocsivezető sokkal éberebb lesz, ami közvetve hozzájárul a közlekedésbiztonság javításához” – nyilatkozta a Volvo rakodásért felelős igazgatója.